آزمایش‌های لازم برای ازدواج

بازگشت به نوشته‌های ما
آزمایش لازم دفتر ازدواج 4 تهران

آزمایش‌های لازم برای ازدواج

آزمایش لازم دفتر ازدواج 4 تهران

‌هایی که قانونا برای زوجین لازم است عبارتند از: آزمایش عدم به مواد مخدر که از نمونه ادرار هر دو (مرد و زن) گرفته می‌شود. از مرد برای تشخیص سلامت او از سفلیس و ‌بی و است. تزریق برای زوجه ….

آزمایش‌های لازم برای زوجین:

زوجین برای ازدواج در آزمایشگاه‌های مجاز صادر می‌گردد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • آزمایش عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشتقات تریاک، این آزمایش از روی نمونه ادرار زوجین (مرد و زن هر دو) صورت می‌گیرد. پاسخ آزمایشگاه باید منفی باشد.

نکته: مصرف داروهای کدئین‌دار و بعضی از داروهای مسکن موجب اخلال در نتیجه آزمایش می‌شود، ‌لذا حدالامکان 72 ساعت پیش از آزمایش از مصرف داروهای کدئین‌دار خودداری گردد.

  • آزمایش خون از مرد برای تأیید سلامت وی از بیماری‌های آمیزشی و (1) ، هپاتیت‌بی(2) و تالاسمی(3) صورت می‌گیرد.
  • واکسن کزاز برای زوجه است که اگر قبلا تزریق نکرده باشد باید در آزمایشگاه تزریق شده و گواهی آن با جواب آزمایش داده شود.

نکته: در آزمایشگاه‌های مجاز علاوه بر انجام آزمایش‌های فوق، جلسه‌ای برای آموزش و مشاوره زوجین ترتیب داده می‌شود که شامل آموزش مسائل جنسی و بهداشت خانواده است، از جمله جلوگیری از بارداری، مراقبت‌های بارداری و مراقبت‌های جنسی، تنظیم خانواده، بهداشت زایمان، مراقبت از نوزاد و کودک و غیره.

———————————-

(1) سیفلیس یک عفونت منتقله از راه جنسی است که عامل آن یک نوع باکتری می باشد. . در صورت مبتلا شدن یکی از زوجین ، همسر او نیز آلوده خواهد شد. در صورت عدم تشخیص و درمان مناسب و سریع ، این بیماری عوارض بسیاری در پی خواهد داشت ( ضایعات قلبی و عروقی و عصبی و در نهایت مرگ) . علاوه بر این ، مادری که به سیفلیس مبتلاست میتواند جنین خود را نیز آلوده کند و دچار عوارض جبران ناپذیری شود . پس با توجه به تاثیرات آن باکتری مخرب بر سلامت خانواده ، تست VDRL در ایران ، برای آقایان انجام می شود .

(2) هپاتیت یک بیماری ویروسی است که کبد را درگیر می‌کند و باعث التهاب کبد می‌شود. ویروس‌های عامل هپاتیت ، مختلف هستند ( A، B، C ، D، E و … ). هپاتیت ویروسی یکی از عوامل مهم مرگ و میر خصوصا در دوران جوانی و میانسالی می‌باشد. هپاتیت ب شایعترین هپاتیت موجود می‌باشد که می‌تواند از مادر به فرزند منتقل گردد.

(3) تالاسمی یک بیماری ارثی است که در آن مغز استخوان قادر به ساختن هموگلوبین به مقدار کافی نمی باشد. هموگلوبین نام ماده ای در خون است که سلولهای قرمز خون به وسیله آن اکسیژن را به قسمتهای مختلف بدن می رساند.

تالاسمی دو نوع است: مینور و ماژور

تالاسمی مینور : این تالاسمی در علم پزشکی به عنوان بیماری تلقی نشده و فرد مبتلا به آن به راحتی می تواند به زندگی شخصی خود ادامه دهد. مشکل این افراد زمانی بروز می نماید که با فردی ازدواج نمایند که او هم تالاسمی مینور دارد. در این حالت 25 درصد احتمال دارد که فرزند آنها با بیماری تالاسمی ماژور به دنیا بیاید.

تالاسمی ماژور : در تالاسمی ماژور فرد به دلیل اختلال در هموگلوبین بدنش به کم خونی شدید مبتلا می گردد و به همین دلیل درگیر مشکلاتی چون پوکی استخوان، اختلال عملکرد غدد داخلی مانند لوزالمعده و بروز دیابت، مشکلات قلبی عروقی، مشکلات گوارشی و… می گردد. بر این اساس معمولاً طول عمر این افراد کوتاهتر از افراد معمولی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌های ما