سیر تا پیاز ازدواج: تمام مراحل ازدواج

بازگشت به نوشته‌های ما
سیر تا پیاز ازدواج دفتر ازدواج 4 تهران

سیر تا پیاز ازدواج: تمام مراحل ازدواج

سیر تا پیاز ازدواج دفتر ازدواج 4 تهران

سیر تا پیاز مقاله‌ای است که در سایت همشهری آنلاین برای بیان مراحل آورده است. این مراحل از مشورت و دریافت نامه از محضر شروع شده و تا و دریافت عقدنامه ادامه دارد. برای مطالعه کاربران عزیز این مقاله عینا آورده می‌شود. 4 تهران

 

 

سیر تا پیاز ازدواج: تمام

راهی که باید برای رسمیت بخشیدن به ازدواج یک زوج طی کرد چندان دراز و پرپیچ و خم نیست. با این حال به کمی زمان نیاز دارد. یک هفته شاید کمترین زمانی باشد که می توان برای آن درنظر گرفت. البته در مواقعی خاص ظرف 2 روز هم می توان همه مراحل این کار را طی کرد. با این مراحل بیشتر آشنا شوید.

 

گام شماره صفر: مشورت

قبل از این که به توافق های اولیه برسید، در همان جلسات اول و حتی در طول دورانی که نامزدی و عقدتان را طی می کنید، باید با یک مشاور مجرب در ارتباط باشید. فکر نکنید که رفتن پیش مشاور ازدواج یک کار نمایشی و فرمالیته است. این توجیه که مگر قدیمی ها چطور ازدواج می کردند، حداقل در زمان فعلی جواب نمی دهد. ازدواج های امروزی بسیار پیچیده تر از ازدواج های قدیمی هستند. اولا چون آدم های امروز پیچیده تر شده اند و ثانیا چون الگوهای زندگی مشترک تغییر کرده، افراد سازشکاری کمتری دارند و دیگر مثل سابق تحمل شرایط دشوار را ندارند. از این مهم تر، با بزرگتر شدن جوامع آدم ها از هم فاصله بیشتری گرفته اند و شناخت پیدا کردن نسبت به یکدیگر به اندازه سابق آسان نیست. در دنیای پیچیده امروز که نرخ بیماری ها و اختلالات روانی هم بالاتر رفته، کمک گرفتن از یک متخصص دلسوز، دیندار و مجرب شرط عقل است. بنابراین از هزینه کردن در این باره نترسید و در تمام مراحل ازدواج تان با یک مشاور ارتباط داشته باشید.

سیر تا پیار، دفتر اردواج 4 تهران 5

گام اول: دریافت نامه از محضر

اولین گام برای ثبت ازدواج انتخاب محضر است و مراجعه به این محضر ثبت ازدواج. در این مراجعه به همراه داشتن مدارک شناسایی زوجین و شناسنامه پدر زوجه الزامی است. مدارک را به همراه یک قطعه عکس 4* 3 به دفتردار تحویل دهید تا نامه ای دریافت کنید که در آن زوجین به آزمایشگاه مورد نظر برای انجام آزمایش های قبل از ازدواج معرفی می شوند. این نامه مهر و امضای محضر را دارد و یک قطعه عکس از زوجین بالای آن منگنه شده است. در این نامه جایی برای مهر و امضای آزمایشگاه گنجانده شده است. بدون داشتن این معرفی نامه، آزمایشگاه زوجین را نمی پذیرد. معمولا هر دفتر ثبت ازدواج بسته به موقعیت مکانی ای که دارد زوجین را به نزدیک ترین آزمایشگاه معرفی می کند.

 

گام دوم: مراجعه به آزمایشگاه

معرفی نامه محضر را به قسمت پذیرش تحول دهید و منتظر باشید تا نامتان اعلام شود. ناشتا بودن، شرط اولیه برای انجام آزمایش اعتیاد است که با نمونه گیری از ادرار انجام می شود. هنگام این آزمایش، شما با دوربین مدار بسته تحت نظارت هستید تا تقلبی انجام ندهید. برای انجام آزمایش اعتیاد لازم است مواردی را رعایت کنید. ازجمله اینکه یک هفته قبل از انجام آزمایش از مصرف برخی از دارو ها خودداری کنید، مثل داروهای کدئین دار و مسکن های مخدر. ظاهرا مصرف داروی ویتامین ب کمپلکس هم در چند روز قبل از انجام آزمایش نتیجه آزمایش را با اختلال روبه رو می کند. اگر داروی خاصی هم مصرف می کنید حتما از قبل با پزشک خود مشورت کنید تا درصورت امکان، قبل از انجام این آزمایش، آن را استفاده نکنید.

 

گام سوم: واکسن کزاز

سومین مرحله مخصوص خانم هاست؛ باید با راهنمایی مسئولان آزمایشگاه به اتاق واکسن مراجعه و به نوبت، واکسن کزاز را دریافت کنند. کسانی که بیش از 10سال از تزریق این واکسن به بدنشان می گذرد باید این واکسن را دریافت کنند؛ هرچند به تمام افرادی که برای انجام آزمایش های پیش از ازدواج به آزمایشگاه مراجعه می کنند تزریق این واکسن توصیه می شود.

سیر تا پیار، دفتر اردواج 4 تهران 6

گام چهارم: آزمایش خون

چهارمین خان مربوط به آقایان است؛ از آنها نمونه خون دریافت می شود تا 2بیماری خونی در آنها بررسی شود؛ هپاتیت و تالاسمی. تالاسمی خود 2نوع ماژور و مینور دارد و نوع آن در تعیین نتیجه آزمایش ازدواج تأثیر زیادی دارد. تالاسمی مینور نوعی کم خونی قابل درمان است و تالاسمی ماژور کم خونی بسیار شدید است که قابل درمان نیست. نتیجه این آزمایش خیلی زود و در همان روز مراجعه به آزمایشگاه آماده می شود و زوجین قبل از دریافت نامه به محضر، از آن مطلع می شوند. به زوجینی که در خانواده و یا اطرافیانشان مواردی شامل بیماری ها و اختلال های ژنتیک دیده می شود توصیه می شود که علاوه بر انجام آزمایش های معمول پیش از ازدواج، برای انجام آزمایش ژنتیک در کلینیک های مربوطه اقدام کنند.

بد نیست بدانید که ازدواج های خویشاوندی در ایران منجر به افزایش بیماری های کمیاب و نادر ژنتیکی شده که این بیماری های نادر در بسیاری از مناطق دنیا شیوع ندارند زیرا در کشورهای اروپایی حدود چند صد سال است که ازدواج های فامیلی صورت نمی گیرد. بنابراین مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج بسیار اقدام مهمی است.

 

گام پنجم: جلسه آموزشی

زوجین برای اینکه با زندگی مشترکی که پیش رو دارند بهتر آشنا شوند باید در جلسه آموزشی ای که در آزمایشگاه برگزار می شود شرکت کنند. این جلسه یک ساعته برای آقایان و خانم ها جداگانه برگزار می شود و در پایان این کلاس آموزشی، در مقابل نام شرکت کنندگان در کلاس امضای تأیید جا می گیرد. افرادی که ازدواج مجدد را تجربه می کنند از شرکت در این کلاس ها معاف هستند. در پایان کلاس کتابچه یا جزوه ای مربوط به آموزش های قبل از ازدواج به زوجین داده می شود.

 

گام ششم: نامه از آزمایشگاه

قبل از ظهر نتیجه نهایی آزمایش ها مشخص می شود و در برگه ازدواج امضاهایی مربوط به انجام آزمایش اعتیاد، دریافت واکسن کزاز برای زوجه و نتیجه آزمایش خون زوج و تأییدیه شرکت در جلسه آموزشی دیده می شود و مطلوب بودن همه این موارد را به محضرخانه اطلاع می دهد. نتیجه این آزمایش تنها برای مدت یک ماه اعتبار دارد و اگر در این مدت عقدتان را ثبت نکردید باید آزمایش تجدید شود.

دفتر اردواج 4 تهران 4

گام هفتم: ثبت ازدواج

حالا باید دوباره به محضر مراجعه کنید؛ این بار برای ثبت رسمی ازدواج. البته این کار با تعیین وقت قبلی از محضر انجام می شود. اطلاعاتی مانند نوع و مدت آن، میزان مهریه و شیربها، شروط و… در زمان تعیین وقت از محضر باید به محضردار ارائه شود. روزی که برای ثبت رسمی ازدواج به دفاتر ثبت مراجعه می کنید بعد از جاری شدن خطبه عقد و اعلام شرط و شروط ازدواج، باید دفتر بزرگ محضر را به همراه دفترچه ای که در اختیار شما قرار می دهند امضا کنید. تعداد این امضا ها کم نیست و هر کدام درباره موضوع خاصی است که باید قبل از امضا با دقت بخوانید. اگر بین خانواده های دوطرف در زمان خواستگاری توافقی کتبی انجام شده باشد لازم است این اسناد هم قبل از جاری شدن عقد به محضر ارائه شود.

سیر تا پیاز دفتر ازدواج 4 تهران

گام هشتم: دریافت عقدنامه

بسته به شلوغی و یا خلوتی محضردار مورد نظر، از 3 تا 10 روز طول می کشد تا عقدنامه رسمی زوجین آماده شود و اطلاعات درج شده در آن در اسناد رسمی به ثبت برسد و عقد، جنبه رسمی پیدا کند. ثبت عقد در شناسنامه هم توسط همان محضر انجام می شود و برای این کار هم مدت زمانی را باید درنظر گرفت. حالا دیگر عقدنامه هم به دست تان رسیده و ازدواج، رسمیت پیدا کرده است. نخستین کاربرد این عقدنامه این است که به وسیله آن می توانید برای دریافت وام ازدواج اقدام کنید. این وام کم بهره ترین وامی است که بانک ها پرداخت می کنند. برای همین هم متقاضیان زیادی دارد. این نکته را به خاطر داشته باشید که تنها تا 6 ماه پس از تاریخ تنظیم و صدور عقدنامه امکان دریافت وام ازدواج را دارید.

منبع: همشهری آنلاین، سلامت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌های ما