تمام چیزی که “درباره خود” گفتیم

بازگشت به نوشته‌های ما
پس‌زمینه دفتر ازدواج 4 تهران

تمام چیزی که “درباره خود” گفتیم

پس‌زمینه دفتر ازدواج 4 تهران

کلامی از قرآن کریم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم‏

وَ مِنْ ءَایَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکمُ مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُواْ إِلَیْهَا وَ جَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّهً وَ رَحْمَهً  إِنَّ فىِ ذَالِکَ لَاَیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُون‏ (آیه 21 سوره روم)

و از نشانه‏‌هاى او اینکه همسرانى از جنس خودتان براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید، و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد؛ در این نشانه‌‏هایى است براى گروهى که تفکّر مى‏‌کنند! (ترجمه مکارم)

 

مقدمه

با توجه به گسترش فضای مجازی و دسترسی همگانی به آن، بویژه جوانان عزیز 4 تهران با تأسیس فضایی صمیمی در راستای تسهیل در امور دفتری مراجعه کنندگان عزیز  تشکیل گردیده تا بحول قوه الهی بتواند خدمات رسانی بهتری را ارائه نموده و مورد رضایت حداکثری بوده باشد.

البته این امر با نظرات و دیدگاه‌های شما عزیزان میسر خواهد بود، چرا که رفع اشکالات و ایرادات با دقت نظر شما کشف و رفع می‌گردد، و هر توسعه‌ای و پیشرفتی با هم فکری و احترام به نظرات متقابل و توجه به نقدها صورت می‌پذیرد. لذا نظرات و دیدگاه شما کاربران عزیز را به جان و دل خریداریم.

با تشکر و احترام

 

 

ما

از جمله اهداف این پورتال موارد زیر را می توان برشمرد:

  • اطلاع رسانی مناسب به مراجعه کنندگان عزیز و دسترسی آسان
  • تسهیل در امر ثبت و تکمیل مدارک
  • آگاهی از محل دفترخانه و مراحل ثبت ازدواج قبل از مراجعه جوانان عزیز
  • آشنائی با کم و کیف ثبت و اجرای خطبه عقد و اطاق عقد و سفره عقد
  • گسترش اطلاعات حقوقی و  فرهنگ ازدواج سالم و موفق و آسان (به سایت فرهنگی اجتماعی صداق مراجعه شود)
  • پاسخگویی به سؤالات و مشکلات جوانان و خانواده‌های محترم آنان
  • راهنمایی و مشاوره و پاسخگویی بهتر به جوانان عزیز

 

کار گزاران دفتر ثبت ازدواج 4 تهران

  • حجه الاسلام و المسلمین حاج سید جلال هاشمی؛ دفتر یار و مشاور و همکار وی تجربه‌ای بیش از چهل سال در امر ثبت ازدواج دارند.

 

سابقه دفترخانه

از اواخر سال 1381 شمسی، اقدام به تأسیس دفتر ثبت ازدواج نموده و به لطف خداوند متعال فروردین سال 1382 در دفتر ازدواج 4 تهران شروع به ثبت ازدواج کرده‌ایم.

از آن تاریخ تا به کنون در این محل یعنی منطقه 5 تهران بلوار آیت اله کاشانی، 200 دستگاه مشغول به امر مبارک ثبت ازدواج بوده‌ایم.

از ابتدا با ثبت اسناد بصورت دستی و ثبت در دفتر ثبت ازدواج و صدور عقدنامه ازدواج بصورت سنتی انجام شده است، در سال‌ها اخیر با ابلاغ رویه جدید ثبت اسناد کشور مبنی بر اجباری شدن ثبت الکترونیکی اسناد در سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق، دفاتر لاجرم با رایانه و فضاهای مجازی و امور ثبت الکترونیکی آشنا شده و امور ثبتی را از این طرق ادامه داده‌اند.

بنابراین برای برقراری ارتباط بهتر و تسهیل در امور ثبتی جوانان عزیز، سایت رسمی با دامنه “www.Ezdevaj4.ir” تأسیس گردید.

وجه تسمیه “صداق”

نام دامنه سایت یعنی صداق گرفته شده از نام قرآنی مهریه است. آیه 4 سوره نساء به آن تصریح دارد: “وَ ءَاتُواْ النِّسَاءَ صَدُقَاتِهِنَّ نِحْلَه” این نام با برکت قرآنی بخاطر زیبایی و سادگی دارای مفاهیم متعالی است و منشاء خیر شد تا با دامنه www.sedagh.ir سایت فرهنگی اجتماعی صداق را نیز پایه‌گذاری نمائیم،‌ که با موضوع “ازدواج سالم و آسان” به بررسی راه‌کارهای اشاعه فرهنگ ازدواج سالم و البته آسان پرداخته و به نگاه قرآن و کلمات معصومین علیهم السلام در این باره توجه و تأمل بیشتری بنماید. (ان‌شاء‌الله)

 

امید است تأسیس سایت دفتر ازدواج 4 تهران موجب آشنایی بیشتر و تسهیل در امور جوانان عزیز در ثبت ازدواج و رفع ابهامات و مشکلات‌شان در این امور بوده باشد.

اللهم اهدنا الی صراطک المستقیم

 

سید طاهر هاشمی سردفتر ازدواج 4 تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌های ما